Vanliga frågor
Öppet köp och returrätt
Kan jag lämna tillbaka varor som jag har köpt?
Ibland blir det inte som man har tänkt sig. På Hälsokosten tillämpar vi distansavtalslagen vilket innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ångerrätt och kan returnera produkter utan speciell anledning.
OBS! Förlängt öppet köp på julklappar t.o.m. 8 januari 2023, gäller på beställningar 25 november - 24 december 2022.
Av hygienskäl är det inte öppet köp på hygien- och skönhetsartiklar som saknar plombering, underkläder, strumpor, vetekuddar och tyngdtäcken. Läkemedel och produkter som klassas som livsmedel omfattas inte av ångerrätten.
Hur gör jag för att returnera varor som jag har köpt?
Kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@halsokosten.se för att få returen godkänd och en returfraktsedel skickad till dig.
Varorna ska returneras i oförändrat skick och originalemballage. Du som kund står själv för returkostnaden. Varor som är köpta på halsokosten.se kan kostnadsfritt returneras i våra butiker mot uppvisande av följesedel/kvitto.
Se våra köpvillkor för mer information om öppet köp och returrätt.