Ett tufft, lärorikt och betydelsefullt år. Så beskriver Fredrik Gustafsson, försäljningschef på Hälsokosten 2020. Under året har han tillsammans med familjen lanserat Hälsokosten, en hälsokostkedja med 11 butiker runt om i landet – och snart lanseras en e-handel som ett komplement till de fysiska butikerna.
– Målet är att vara den bästa destinationen när man behöver hjälp att må bra naturligt, säger Fredrik Gustafsson.
Med ny energi, spännande planer för framtiden och en ständigt brinnande passion för att hjälpa människor till ett friskare liv entrar Hälsokosten 2021.
Sedan lanseringen av Hälsokosten har målsättningen varit att bli den bästa destinationen för alla som vill må bra naturligt. Att ta hand om sin hälsa och skapa förutsättningar för ett friskt liv har varit av största betydelse under lanseringsåret som har präglats av en pandemi.
– Vi har sett ett ökat intresse för friskvård vilket man får se som en av de positiva sakerna som pandemin medfört. För att möta våra kunders efterfrågan har vi, och kommer fortsätta att utveckla vårt sortiment. De senaste lanseringarna av Rawpowder och Crearome har varit mycket uppskattade, berättar Fredrik Gustafsson.
Kundupplevelse som högsta prio
Det första som gjordes när Hälsokosten blev till var att investera i system för att kunna erbjuda en bra kundupplevelse, och på sikt även en omniupplevelse. Sitoo var det självklara valet av kassasystem och Voyado av lojalitetssystem.
– Det har varit en utmaning att ställa om mitt under en pågående pandemi, samtidigt har vi fått bekräftat att våra satsningar har varit rätt för att skapa framtidens hälsokosthandel. Vi är otroligt tacksamma över att 22 000 kunder har valt att bli medlemmar i Friends of Hälsokosten bara under andra halvan av 2020.
Butikshandel plus e-handel
Pandemin har inneburit försäljningsrekord i lokalcentrumens butiker, samtidigt har permitteringar och oro över försäljningstapp i ekande tomma gallerior hanterats.
– Vi älskar mötet med människor och att stötta våra kunder på deras hälsoresor. Att fortsätta göra det i våra fysiska butiker och att samtidigt kunna erbjuda möjligheten att handla när på dygnet man än önskar, att få produkterna hemlevererade och att visa upp om produkterna finns i lager i butikerna med en e-handel känns riktigt bra.
Kunskap är en av de viktigaste nycklarna till hälsa – därför kommer det att vara ett självklart inslag även på halsokosten.se.
– Vi vet att rådgivningen är en av de starkaste anledningarna till att våra kunder väljer att handla i våra butiker. Det är någonting vi kommer att ta med oss även in på halsokosten.se där man kommer att hitta mängder av hälsotips och kunskap för ett friskt och hälsosamt liv.
Ett spännande och betydelsefullt år väntar, tack för att du är med på Hälsokostens resa! Och ett ännu större tack för att vi får vara med på din.
Hälsokosten med ord
Personligt – för att vi älskar att finnas där för dig på din hälsoresa
Kunskap – för att vi vet att rådgivning från kunnig personal behövs i denna hälsodjungel
Omtanke – för att vi bryr oss om hur du – och vår värld – mår
Glädje – för att vi tror att man kan förändra världen med ett leende
Kvalitetsprodukter – för att vi vet att det är skillnad på produkter och produkter
Prisvärt – för att vi vet att det kan kännas dyrt att välja det bästa
Familjeföretag – för att det är vilka vi är
Vår vision
Vi vill skapa ett friskare liv där bättre hälsa, ett högre välbefinnande och en mer hållbar värld skapas varje dag.