• Fri frakt vid 299 kr
  • Leverans 1-3 dagar
  • Fri retur i butik
Snart blir vi ännu bättre för våra kunder
Nyheter

Snart blir vi ännu bättre för våra kunder

Ett tufft, lärorikt och betydelsefullt år. Så beskriver Fredrik Gustafsson, försäljningschef på Hälsokosten 2020. Under året har han tillsammans med familjen lanserat Hälsokosten, en hälsokostkedja med 11 butiker runt om i landet – och snart lanseras en e-handel som ett komplement till de fysiska butikerna.
 Målet är att vara den bästa destinationen när man behöver hjälp att må bra naturligt, säger Fredrik Gustafsson.  

Med ny energi, spännande planer för framtiden och en ständigt brinnande passion för att hjälpa människor till ett friskare liv entrar Hälsokosten 2021.
Sedan lanseringen av Hälsokosten har målsättningen varit att bli den bästa destinationen för alla som vill må bra naturligt. Att ta hand om sin hälsa och skapa förutsättningar för ett friskt liv har varit av största betydelse under lanseringsåret som har präglats av en pandemi.   

– Vi har sett ett ökat intresse för friskvård vilket man får se som en av de positiva sakerna som pandemin medfört. För att möta våra kunders efterfrågan har vi, och kommer fortsätta att utveckla vårt sortiment. De senaste lanseringarna av Rawpowder och Crearome har varit mycket uppskattade, berättar Fredrik Gustafsson.  

Kundupplevelse som högsta prio

Det första som gjordes när Hälsokosten blev till var att investera i system för att kunna erbjuda en bra kundupplevelse, och på sikt även en omniupplevelse. Sitoo var det självklara valet av kassasystem och Voyado av lojalitetssystem.  

– Det har varit en utmaning att ställa om mitt under en pågående pandemi, samtidigt har vi fått bekräftat att våra satsningar har varit rätt för att skapa framtidens hälsokosthandel. Vi är otroligt tacksamma över att 22 000 kunder har valt att bli medlemmar i Friends of Hälsokosten bara under andra halvan av 2020. 

Butikshandel plus e-handel

Pandemin har inneburit försäljningsrekord i lokalcentrumens butiker, samtidigt har permitteringar och oro över försäljningstapp i ekande tomma gallerior hanterats.

– Vi älskar mötet med människor och att stötta våra kunder på deras hälsoresor. Att fortsätta göra det i våra fysiska butiker och att samtidigt kunna erbjuda möjligheten att handla när på dygnet man än önskar, att få produkterna hemlevererade och att visa upp om produkterna finns i lager i butikerna med en e-handel känns riktigt bra.

Kunskap är en av de viktigaste nycklarna till hälsa – därför kommer det att vara ett självklart inslag även på halsokosten.se.

– Vi vet att rådgivningen är en av de starkaste anledningarna till att våra kunder väljer att handla i våra butiker. Det är någonting vi kommer att ta med oss även in på halsokosten.se där man kommer att hitta mängder av hälsotips och kunskap för ett friskt och hälsosamt liv.    

Ett spännande och betydelsefullt år väntar, tack för att du är med på Hälsokostens resa! Och ett ännu större tack för att vi får vara med på din.

Hälsokosten med ord

Personligt – för att vi älskar att finnas där för dig på din hälsoresa
Kunskap – för att vi vet att rådgivning från kunnig personal behövs i denna hälsodjungel
Omtanke – för att vi bryr oss om hur du – och vår värld – mår
Glädje – för att vi tror att man kan förändra världen med ett leende
Kvalitetsprodukter – för att vi vet att det är skillnad på produkter och produkter
Prisvärt – för att vi vet att det kan kännas dyrt att välja det bästa
Familjeföretag – för att det är vilka vi är

Vår vision

Vi vill skapa ett friskare liv där bättre hälsa, ett högre välbefinnande och en mer hållbar värld skapas varje dag.

Liknande artiklar

  • Dr Mercola – mannen bakom världens största hälsoplattform

    Joseph Mercola är sonen till Air Force-veteranen som är utbildad osteopatisk läkare, bästsäljande författare och grundare av den största naturliga hälsosajten i världen som han startade 1997. Nu har vi på Hälsokosten utökat vårt sortiment med Dr. Mercolas produkter.

  • Minami Nutrition – omega-3 tillskott i världsklass

    Minami Nutrition omega-3-resa börjar i Stilla havets kalla, rena vatten. Härifrån hämtar de små, hållbart fiskade fiskarter som de använder för att tillverka sina världsledande & högkoncentrerade tillskott med omega-3 i en produktionsprocess för att lämna minsta möjliga avtryck på miljön. Häng med så får du veta mer!

  • +31 procent: E-handeln har gjort våra fysiska butiker till Sveriges bästa

    I början av pandemin och mitt under den redan pågående ”butiksdöden” stakades en ny väg ut. Med ambitionen att göra det man var bäst på med hela Sverige som arena blev nio butiker Hälsokosten och halsokosten.se föddes. Genom att kombinera fysisk butik och e-handel har satsningen burit frukt – första halvåret 2022 har Hälsokosten ökat totala försäljningen med hela 31 procent.

  • Hälsokosten 2 år: TACK för att vi får sprida hälsa!

    Med ambitionen att hjälpa hela Sverige till en bättre hälsa blev tio butiker Hälsokosten och halsokosten.se föddes. Det bästa sortimentet och den bästa rådgivningen, genom att kombinera fysisk butik och e-handel blev det möjligt. Idag drivs e-handeln från en av de fysiska butikerna i Västerås.

  • Närokällan – rena och potenta näringstillskott

    Närokällan är ett varumärke med rena och naturliga kosttillskott av högsta kvalitet. Produkterna innehåller höga halter av verksamma ämnen utan onödiga tillsatser eller kemikalier. Efter en rad förkylningar kände Fredrik Gustafsson, sortimentsansvarig på Hälsokosten, att Mega Multi Advanced var precis vad han behövde.

  • agaDA – ett resultat av 20 års forskning

    Kroppens eget, normalt verkande immunsystem är utan tvekan vårt bästa försvar – både före, under och efter en infektion – och det fungerar lika bra oavsett om det handlar om virus eller bakterier. Utmaningen är att vårt immunsystem lätt kommer ur balans och försvagas. Kliniska studier och lång erfarenhet visar att agaDA hjälper kroppen att bibehålla sitt starka, normala immunsystem. Och bättre kan det inte bli.

  • Pharma Nord – alltid med vetenskap i grunden

    Pharma Nord är en av Europas största tillverkare av produkter med essentiella näringsämnen. Företaget utvecklar och tillverkar vetenskapligt välgrundade kosttillskott och läkemedel baserade på optimal biotillgänglighet, säkerhet och dokumentation.

  • Care of Gerd – en hyllning till naturen och människan

    På Hälsokosten är vi glada att få presentera ett nytt varumärke som precis som oss delar kärleken till människan och vår omvärld. Det norrländska familjeföretaget Care of Gerd skapar fantastiska hud- och hårvårdsprodukter med naturen som grund. Säg hej till Care of Gerd.

  • Thorne - nytt varumärke hos Hälsokosten

    Att utveckla sortimentet för att hjälpa fler människor till ett friskare liv och en mer hållbar värld står alltid högt upp på vår agenda. Därför lanserar vi nu det amerikanska varumärket Thorne som levererar ett brett sortiment med rena och effektiva näringstillskott utan tillsatser. Tack vare den höga kvaliteten och säkerheten väljer flera NHL-spelare och idrottsstjärnor Thorne.

  • Garden of Life – världsledande på ekologiska kosttillskott

    Garden of Life är besatta av ingredienserna de använder i sina produkter. Det kan låta konstigt, men det är ett faktum. Oavsett om de tar fram en vitamin, probiotika eller proteinpulver så börjar Garden of Life alltid sin formulering med riktiga livsmedel – Whole Food. Och medan de är besatta av vad som ingår i sina produkter, är de ännu mer engagerade vad de lämnar ute ur sina produkter.

  • Holistics resa mot en hållbar framtid

    I snart 20 år har Holistic förmedlat kunskap och utvecklat kosttillskott av kompromisslös kvalité för att hjälpa människor att optimera sin hälsa. Företaget är på en ständig utvecklingsresa med målet att hela tiden förbättras i syfte att bidra till visionen om en bättre värld. Med ny design och förbättrade förpackningar tar Holistic ännu ett steg för att skapa en mer hållbar värld, med kärlek till både människa, natur och planet.

  • NiDRA - när sömnen är ditt stora problem

    Inom ayurveda, världens äldsta läkekonst används en kombination av saffran och ashwagandha för att återställa sömnen. Baserat på den kunskapen utvecklades niDRA, en kombination av KSM66® och Affron® som är världens mest väldokumenterade saffran. Effekten på sömn märks som regel första veckan.

  • Snart blir vi ännu bättre för våra kunder

    Ett tufft, lärorikt och betydelsefullt år. Så beskriver Fredrik Gustafsson, försäljningschef på Hälsokosten 2020. Under året har han tillsammans med familjen lanserat Hälsokosten, en hälsokostkedja med 11 butiker runt om i landet – och snart lanseras en e-handel som ett komplement till de fysiska butikerna.

  • Solgar - världens äldsta och största tillverkare av kosttillskott

    Solgar är ett av världens äldsta & största tillverkare av kosttillskott. Varje ingrediens kontrolleras i flera steg från råvara till färdig produkt i deras egna laboratorium och produktionsanläggningar. Här får du veta mer om Solgar och varför deras produkter finns i Hälsokostens sortiment.

Hej, vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

Läs mer >